Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου για το σχολικό έτος 2022-2023

Κοινοποιούμε την Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς 2022-2023)

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Σχολική Μονάδα: 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ – 0201010
Σχολικό Έτος: 2022 – 2023



Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου. Το Σχολείο είναι Ημερήσιο Γυμνάσιο. Είναι το μοναδικό Γυμνάσιο γενικής εκπαίδευσης στην περιοχή του Ναυπλίου στο οποίο λειτουργούν Τμήματα Ένταξης για τη διδασκαλία και την υποστήριξη παιδιών με ειδικές
μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες. Περίπου το 10% των μαθητών μας ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Το σχολικό έτος 2022-2023 απασχόλησε 39 εκπαιδευτικούς (από τους οποίους 4 εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής), 1 ειδικό βοηθητικό προσωπικό, και 1 ψυχολόγο και 1 κοινωνική λειτουργό για 1 ημέρα την εβδομάδα. Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου είναι κορίτσια και αγόρια 12 έως 14-15 ετών. Το σχολικό έτος 2022- 2023 στο Σχολείο φοιτούσαν 330 μαθητές και μαθήτριες. Είναι ένα μεγάλο κεντρικό σχολείο της πόλης που συγκεντρώνει μαθητές από τα δημοτικά σχολεία της περιοχής. Πολλοί μαθητές προέρχονται από χαμηλότερες κοινωνικές και οικονομικές τάξεις, από εργατικές και αγροτικές οικογένειες, ενώ ένα σεβαστό ποσοστό
μαθητών/τριών (~10%) προέρχεται από οικογένειες μεταναστών. Η πλειονότητα των συγκεκριμένων μαθητών/τριών, βέβαια, έχει γεννηθεί στην Ελλάδα.


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Ως θετικά σημεία των Δράσεων του Σχολείου που περιστράφηκαν γύρω από τους παραπάνω άξονες μπορεί να
θεωρηθούν τα ακόλουθα:

  1. Καλλιέργησαν πολλές μορφές γραμματισμού στους μαθητές/τριες (γλωσσικού, μαθηματικού, ψηφιακού,
    γεωγραφικού κ.ά.), καθώς και πολλές ήπιες-εγκάρσιες δεξιοτήτες (τη συνεργατικότητα, την ανάληψη
    πρωτοβουλιών, την κριτική σκέψη κ.ά.). Η επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς,
    όπως ανέδειξε η Έκθεση Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας για τα προηγούμενα σχολικά έτη, η
    απομάκρυνση των μαθητών από τη φυσική τάξη και η τηλεκπαίδευση έχουν δημιουργήσει σημαντικά μαθησιακά
    κενά στους μαθητές/ τις μαθήτριες.
  2. Προώθησαν την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων και πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης (π.χ. πρακτικές
    βιωματικής μάθησης, πρακτικές που στηρίζονται στη διαθεματικότητα), οι οποίες ενδέχεται σταδιακά να
    επιφέρουν μεταβολές στις επαγγελματικές πρακτικές του συνόλου των εκπαιδευτικών του Σχολείου και να
    εκσυγχρονίσουν τα επαγγελματικά εργαλεία που αυτοί/αυτές χρησιμοποιούν.
  3. Βελτίωσαν τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών και ενίσχυσαν την ενσωμάτωση όλων των μαθητών/τριών
    στη μαθησιακή διαδικασία και τη σχολική κοινότητα.
  4. Ενίσχυσαν την εξωστρέφεια του Σχολείου και τη συνεργασία του με την τοπική κοινότητα.
    Σημεία προς βελτίωση
    Όπως αναφέρεται και στίς εκθέσεις των προηγούμενων σχολικών ετών, το σχολείο μας έχει ανάγκη τα
    παρακάτω:
  5. Την ύπαρξη θεσμών και υποστηρικτικών υπηρεσιών (- σταθερή παρουσία υπηρεσιών ψυχολογικής υποστήριξης
    και κοινωνικών υπηρεσιών για την στήριξη του παιδιού και της οικογένειας – σταθερή παρουσία προσωπικού
    ΚΕΣΥ για υποστήριξη των μαθητών ειδικής αγωγής, ενημέρωση και στήριξη του Συλλόγου Διδασκόντων και
    εποπτεία των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής -λειτουργία της ΕΔΕΑΥ όλες τις ημέρες και ώρες λειτουργίας του
    σχολείου για τη στήριξη μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών)
  6. Την ένταξη των μαθητών ειδικής αγωγής στην μαθησιακή διαδικασία και στο σχολικό περιβάλλον. Το
    ποσοστό μαθητών ειδικής αγωγής στο σχολείο μας είναι σημαντικό. Στο σχολικό έτος αναφοράς υπήρξαν πολλές
    νέες διαγνώσεις παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες που δεν είχαν εντοπιστεί από την προηγούμενη βαθμίδα
    εκπαίδευσης. Για αυτό το λόγο χρειάζεται έγκαιρη και ταχεία διάγνωση των μαθητών από το ΚΕΣΥ, και
    χρειάζονται περισσότεροι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής για να δημιουργηθούν μικρότερα τμήματα ένταξης
    προσανατολισμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών και να μπορέσουν να καλύψουν όλες τις ώρες
    διδασκαλίας.
  7. Την αποδοχή όλων των μαθητών από όλους και η συμπερίληψη τους στη μαθησιακή διαδικασία. Βασικός μας
    στόχος είναι η αποδοχή, η ενσωμάτωση όλων στο σχολικό περιβάλλον και η κινητοποίηση τους μέσα στην τάξη.
    Σε αυτόν τον στόχο έχουν προτεραιότητα οι μαθητές που έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, προέρχονται
    από οικογένειες οικονομικών μεταναστών, και δεν μιλούν καθόλου Ελληνικά. Για αυτούς πρέπει να
    δημιουργηθούν τάξεις υποδοχής σε σχολείο της περιοχής, έγκαιρα στελεχωμένες. Για τον ίδιο λόγο θα πρέπει και
    η υποστήριξη των μαθητών με την Ενισχυτική Διδασκαλία να γίνεται έγκαιρα, από την αρχή του σχολικού έτους.
  8. Βελτίωση της Υλικοτεχνικής Υποδομής η οποία επηρεάζει το μαθησιακό/διδακτικό έργο. Η έλλειψη αιθουσών,
    οι ελλείψεις στον αθλητικό εξοπλισμό, οι ελλείψεις στον ψηφιακό εξοπλισμό έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο
    εκπαιδευτικό έργο των Διδασκόντων.
    Σημεία τα οποία μπορούν να βελτιώσουν οι εκπαιδευτικοί είναι τα ακόλουθα:
  9. Είναι αναγκαίο να αυξηθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών του Σχολείου που χρησιμοποιούν καινοτόμες
    πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης, και σύγχρονα εργαλεία μάθησης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί -μεταξύ
    άλλων- με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις, οι οποίες μπορούν να υλοποιηθούν στο
    Σχολείο (school-based) και από εκπαιδευτικούς του Σχολείου. Σίγουρα θα συμβάλουν σε αυτόν τον στόχο και τα
    προγράμματα Erasmus KA1 – επιμόρφωσης εκπαιδευτικών – που ξεκίνησαν την Άνοιξη του 2022.
  10. Μπορεί να αυξηθεί ο αριθμός των συνδιδασκαλιών και να επεκταθεί και μεταξύ εκπαιδευτικών διαφορετικών
    ειδικοτήτων. Επίσης η υιοθέτηση του εργαλείου της ετεροπαρατήρησης στη σχολική τάξη θα μπορούσε να
    συμβάλει στη βελτίωση των διδακτικών πρακτικών των εκπαιδευτικών και στην ενίσχυση της κουλτούρας
    συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να προωθηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό η
    διαθεματικότητα. Σε αυτή την κατεύθυνση μπορούν να βοηθήσουν οι συντονιστές εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων.
  11. Θα μπορούσε να δοθεί έμφαση στη βελτίωση των πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών (π.χ. εφαρμογή
    τεχνικών αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης). Σε αυτή την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει η επιμόρφωση
    των εκπαιδευτικών σε νέες καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις και εργαλεία.
    Διοικητική λειτουργία
    Θετικά σημεία
    Φαίνεται ότι το σχολείο ανταποκρίθηκε περισσότερο από ικανοποιητικά στην οργάνωση και διοίκηση του
    σχολείου, και στη συνεργασία του με την τοπική κοινότητα και τους φορείς.
    Με την καθημερινή και άμεση επαφή με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για την επίλυση προβλημάτων που
    προέκυπταν, καταφέραμε να ανταποκριθούμε σε πολύ καλό επίπεδο στις απαιτήσεις της φετινής χρονιάς
    Σημεία προς βελτίωση
    Από τις σημαντικές προκλήσεις του σχολείου μας στο άμεσο μέλλον:
  • Το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία και η ενεργοποίηση των μαθητών για θέματα
    τοπικού ενδιαφέροντος. Το σχολείο δεν πρέπει να είναι αποκομμένο από την τοπική κοινωνία και οι μαθητές
    πρέπει να γίνουν ενεργοί Έλληνες πολίτες αλλά και Ευρωπαίοι, να δεθούν με τον τόπο τους και να γνωρίζουν
    τις συνθήκες διαβίωσης, το κοινωνικό περιβάλλον, το φυσικό περιβάλλον και τα προβλήματα του, να βρουν την
    προσωπική τους ταυτότητα και την εθνική τους ταυτότητα μέσα στην Ευρώπη.
  • Η ενίσχυση του ρόλου του/της διευθυντή-ντριας. Ο ρόλος του/της διευθυντή-ντριας της σχολικής μονάδας έχει
    αλλάξει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Ο/η διευθυντής-ντρια πρέπει επιπλέον να υποστηρίζει τον/την
    εξουθενωμένο-η εκπαιδευτικό, να οργανώνει σεμινάρια ανάλογα με τις ανάγκες του/της, να αξιολογεί τον/την
    εκπαιδευτικό. Τα μέλη της Διεύθυνσης του σχολείου χρειάζονται νέες ικανότητες καθοδήγησης και ηγεσίας που
    δεν έχουν προηγούμενη εφαρμογή στα ελληνικά σχολεία.
    Οι άμεσες αναγκαιότητες του σχολείου μας:
  • η έγκαιρη τοποθέτηση των επιπλέον εκπαιδευτικών που απαιτούνται από το ωρολόγιο πρόγραμμα – η
    συμπλήρωση και βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου (βιντεοπροβολείς και υπολογιστές σε κάθε
    αίθουσα του σχολείου, κατασκευή γυμναστηρίου, αποδυτήρια για τους μαθητές, χώρος στέγασης και προστασίας
    των μαθητών από τη βροχή και τον ήλιο, τοποθέτηση καθισμάτων στο προαύλιο)
  • η στελέχωση του σχολείου με γραμματέα εξειδικευμένου στη γραμματειακή υποστήριξη του σχολείου για την
    υποστήριξη του Σχολείου στην συνεχώς αυξανόμενη γραφειοκρατία των τελευταίων ετών και για να μπορούν οι
    εκπαιδευτικοί να εκτελούν απρόσκοπτα τα διδακτικά και παιδαγωγικά τους καθήκοντα.
    Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
    Θετικά σημεία
    Μετά από την πανδημία και την αναγκαιότητα εξεύρεσης νέων μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας, αναδείχθηκε
    στην ομάδα των εκπαιδευτικών του σχολείου μας εντονότερα από ποτέ η ανάγκη επιμόρφωσής τους για την
    υποστήριξη του σύγχρονου τρόπου διδασκαλίας.
    Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κατέχουν στο σύνολό τους πιστοποίηση Α’ επιπέδου στις ΤΠΕ, και σε
    σημαντικό ποσοστό πιστοποίηση Β’ επιπέδου. Επέλεξαν πλήθος προγραμμάτων επαγγελματικής επιμόρφωσης,
    οργανωμένα πάνω στη βάση των προσωπικών αναγκών και των προσδοκιών τους, αλλά και στην ωφέλιμη
    αλληλεπίδραση με άλλους συναδέλφους ίδιας ή διαφορετικών ειδικοτήτων.
    Οι θετικές πρακτικές που υιοθετήθηκαν στη σχολική μονάδα περιλαμβάνουν την έρευνα των επιμορφωτικών
    αναγκών των συναδέλφων και την έγκαιρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών με ενδιαφέροντα σεμινάρια,
    κατάλληλα για την ειδικότητά τους και τα ενδιαφέροντά τους.
    Επίσης οι θετικές πρακτικές περιλαμβάνουν την έναρξη νέων προγραμμάτων Erasmus μετά την έγκριση της
    Διαπίστευσης Erasmus του σχολείου για τα έτη 2022-2027.
    Σημεία προς βελτίωση
    Με τις αμέτρητες τεχνολογικές δυνατότητες να διαμορφώνουν ένα νέο σύγχρονο περιβάλλον για την
    επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου μας θα πρέπει να απορροφήσει
    σταδιακά την αλλαγή και να υιοθετήσει νέους τρόπους μάθησης, ανακαλύπτοντας καινοτόμες στρατηγικές που
    αφορούν την τεχνολογία και την επιστήμη. Δεν είναι λίγες οι φορές που τα σύγχρονα προγράμματα
    επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών μας δεν πετυχαίνουν το στόχο τους κυρίως λόγω της έλλειψης
    τεχνολογικών γνώσεων εκ μέρους τους.
    Φαίνεται ότι το Σχολείο έχει αρχίσει και κάνει αποφασιστικά βήματα για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς προς
    αυτή την κατεύθυνση, υπάρχει όμως μπροστά αρκετός “δρόμος”.

  • Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
    Λειτουργία
    Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

    Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
    4
    Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    Λειτουργία
    Διοικητική λειτουργία
    Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
    2
    Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
    Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
    Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
    Λειτουργία
    Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
    Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
    2
    Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
    Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
    Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
    Παρατηρήσεις / Σχόλια
    Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Σχολείο κατηγοριοποιήθηκαν σε έναν μόνο
    άξονα ενώ στην ουσία αναφέρονταν σε περισσότερους από έναν. Επίσης 3 από τα
    σχέδια δράσης συνδέθηκαν με αντίστοιχα πολιτιστικά προγράμματα του Σχολείου
    και 1 σχέδιο δράσης αφορά στα προγράμματα Erasmus .
    Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
    Τα σχέδια δράσης που εκπονήθηκαν στο σχολικό έτος αναφοράς ήταν σε πολύ μεγάλο βαθμό επιτυχημένα. Η
    αναγκαιότητά τους είχε προσδιοριστεί από τα προηγούμενα σχολικά έτη και παραμένει πολύ σημαντική για να
    συνεχιστούν και στο επόμενο έτος.
    Ως θετικά σημεία των Δράσεων του Σχολείου μπορεί να θεωρηθούν τα ακόλουθα:
  1. Καλλιέργησαν μορφές γραμματισμού στους μαθητές/τριες καθώς και πολλές ήπιες-εγκάρσιες δεξιοτήτες, οι
    οποίες είναι σημαντικές στην συμπλήρωση σημαντικών μαθησιακών κενών στους μαθητές/ τις μαθήτριες.
  2. Προώθησαν την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων και πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης, οι οποίες ενδέχεται
    σταδιακά να επιφέρουν μεταβολές στις επαγγελματικές πρακτικές του συνόλου των εκπαιδευτικών του Σχολείου
  3. Βελτίωσαν τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών και ενίσχυσαν την ενσωμάτωση όλων των μαθητών/τριών
    στη μαθησιακή διαδικασία και τη σχολική κοινότητα.
  4. Ενίσχυσαν την εξωστρέφεια του Σχολείου και τη συνεργασία του με την τοπική κοινότητα.
  5. Καλύφθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμο οι κενές διδακτικές ώρες και ιδιαίτερα στα τμήματα ένταξης που είχαν
    μεταβολές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους αναφοράς όπως και στα προηγούμενα σχολικά έτη.
  6. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επέλεξαν πλήθος προγραμμάτων επαγγελματικής επιμόρφωσης,
    οργανωμένα από το Σχολείο πάνω στη βάση των προσωπικών αναγκών και των προσδοκιών τους.
  7. Νέα προγραμμάτα Erasmus ξεκίνησαν το σχολικό έτος αναφοράς στο πλαίσιο της Διαπίστευσης Erasmus του
    Σχολείου.
  8. Το Σχολείο συνέχισε την ενδοσχολική επιμόρφωση και την πραγματοποίηση βιωματικών σεμιναρίων για τη
    σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η Διεύθυνση του σχολείου φαίνεται αφιερωμένη στον σκοπό
    της δια βίου μάθησης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με σκοπό την ενδυνάμωσή τους.
    Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
    Οι κυριότερες δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στην πραγματοποίηση των σχεδίων δράσης έχουν να κάνουν με το
    κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί το Σχολείο.
    Συγκεκριμένα τα σχέδια δράσης επηρεάστηκαν από:
  • Την ελλιπή υλικοτεχνική και την κτιριακή υποδομή, που έχει αρνητική επίδραση στον τρόπο διδασκαλίας και
    γενικά στο εκπαιδευτικό έργο.
  • Την καθυστέρηση τοποθέτησης εκπαιδευτικού προσωπικού και τα κενά στις τοποθετήσεις, που έχουν αρνητικό
    αποτέλεσμα στην εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος της γενικής εκπαίδευσης και στην εκπαίδευση ειδικής
    αγωγής.
    Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
    Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

    Θέμα 1
    Άξονας
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    Ειδικότερο Θέμα
    Είναι αναγκαίο να αυξηθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών του Σχολείου που
    χρησιμοποιούν καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης, και σύγχρονα
    εργαλεία μάθησης. Αυτό το θέμα επιμόρφωσης αναδείχθηκε από την εφαρμογή των
    σχεδίων δράσης και ήταν το πρώτο σε προτεραιότητα που ανέδειξε η έρευνα για τη
    Διερεύνηση των Επιμορφωτικών Αναγκών των εκπαιδευτικών του Σχολείου. Είναι
    ένα από τα κύρια θέματα στα οποία στοχεύει το Διαπιστευμένο Σχέδιο Erasmus+
    του σχολείου στα επόμενα σχολικά έτη.
    Θέμα 2
    Άξονας
    Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
    Ειδικότερο Θέμα
    “Διαμεσολάβηση, διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον” ένα από τα
    θέματα σε προτεραιότητα που ανέδειξε η έρευνα για τη Διερεύνηση των
    Επιμορφωτικών Αναγκών των εκπαιδευτικών του Σχολείου. Συμπεριλαμβάνεται
    στους στόχους του Διαπιστευμένου Σχέδιου Erasmus+ του σχολείου για τα επόμενα
    σχολικά έτη.
    Θέμα 3
    Άξονας
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    Ειδικότερο Θέμα
    “Διδακτικές γνωστικών αντικειμένων” ένα από τα θέματα σε προτεραιότητα που
    ανέδειξε η έρευνα για τη Διερεύνηση των Επιμορφωτικών Αναγκών των
    εκπαιδευτικών του Σχολείου. Συμπεριλαμβάνεται στους στόχους του
    Διαπιστευμένου Σχεδίου Erasmus+ του σχολείου για τα επόμενα σχολικά έτη.
    Θέμα 4
    Άξονας
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    Ειδικότερο Θέμα
    “Διαφοροποιημένη διδασκαλία, συμπερίληψη” ένα από τα θέματα σε προτεραιότητα
    που ανέδειξε η έρευνα για τη Διερεύνηση των Επιμορφωτικών Αναγκών των
    εκπαιδευτικών του Σχολείου. Συμπεριλαμβάνεται στους στόχους του
    Διαπιστευμένου Σχεδίου Erasmus+ του σχολείου για τα επόμενα σχολικά έτη.
    Θέμα 5
    Άξονας
    Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
    Ειδικότερο Θέμα
    Υποστήριξη του/της διευθυντή-ντριας στον νέο του/της ρόλο. Τα μέλη της
    Διεύθυνσης του Σχολείου χρειάζονται νέες ικανότητες καθοδήγησης και ηγεσίας που
    δεν έχουν προηγούμενη εφαρμογή στα ελληνικά σχολεία. Αυτό το θέμα
    συμπεριλαμβάνεται στους στόχους του Διαπιστευμένου Σχεδίου Erasmus+ του
    σχολείου για τα επόμενα σχολικά έτη.
    Θέμα 6
    Άξονας
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    Ειδικότερο Θέμα
    “Πρακτικές αξιολόγησης μαθητών” ένα από τα θέματα που αναδείχθηκε από την
    εφαρμογή των σχεδίων δράσης, και που ανέδειξε η έρευνα για τη Διερεύνηση των
    Επιμορφωτικών Αναγκών των εκπαιδευτικών του Σχολείου. Συμπεριλαμβάνεται
    στους στόχους του Διαπιστευμένου Σχεδίου Erasmus+ του σχολείου για τα επόμενα
    σχολικά έτη.